Saturday, July 31, 2010

JIKA KAU BERCINTA LAGI

Salam semua..
Hari ini bangun pagi dengan semangat yang sedikit goyah,,sebenarnya malas aje badan ni nak melakukan tugasan seharian..hahahha..Buka radio di pagi hari,,malam hari sama sahaja..cinta sana,cinta sini..aku layan aje..kui2..

Jika Kau bercinta lagi
cintalah sepenuhnya
jika kau bercinta lagi
jagalah kau hatinya

Perg!!!..Aku xtau la macam mana aku bleh terlayan lagu oldskol nie..apepun telinga aku mmg xcerewet..aku feel aje..Tetibe teringat pulak zaman stdy aku yang penuh dengan pengertian hidup. Banyak pengalaman yang aku dapat, dari berkawan sampai bercinta cintun..heehhe...

engkau yang memilihnya
tanpa memikirkan tentang diriku
kini ku hanya dapat berdoa
agar berbahagia kau disampingnya

Itulah ragam bercinta...kene ingat...Cinta bukan untuk dimiliki, tapi dihargai...jgn terover sudahlah...yang penting jgn buat kerja bodoh ea...Redho aje la...Kita kene senyum sokmo...kalau tak bercinta pun, biarlah jadi sebuah persahabatan yang dihargai sedalam-dalamnya..

aku tak dapat menghalang
engkau punya kemahuan sendiri
biarku hidup hanya mengenang
peristiwa yang tak dapat ku lupa

Memang kita sebagai manusia penuh dengan fitrah semulajadinya..berkasih sayang...Aku pun dulu bercinta jugak, tapi cinta yang dihargai sepenuhnya yang memerlukan pengorbanan...Pengorbanan yang memang sakit dan perit nak ditanggung oleh jiwa n raga...Bukan aku xcuba, tapi mungkin Allah nak bagi aku sesuatu...Apa pun kita boleh pandang ke belakang, tapi jangan fikir ke belakang.. :)

kini aku hanya dapat berdoa
agar berbahagia kau disampingnya
selamat tinggal
aku mengundurkan diri 

Hmm...Sebenarnya Allah itu Maha Adil. Dia bagi kita rasa gembira,sedih,suka,benci dll. KIta kena lalui semua ini..baru kita tahu makna hidup sebenarnya...Barulah kita jadi matang dalam menilai atau membuat keputusan...Bagi aku..ramai yang tahu, tapi xramai yang memahaminya...

Frendz never say gudbye...

2 comments:

  1. erm...tahniah fendi..satu luahan yg ckup bermakne...kdg2 sesuatu yg baik bg kamu adlh buruk bg ALLAH..sesuatu yg buruk bagi kamu tp baik bg ALLAH..Jd..ape3 p0n byk3 sabar..insyALLAH ble tibe masenye....ko akn merasai nkmat-NYA.

    ReplyDelete
  2. ha...btol2..kate ko mg terbaik..apepun ko niemg byk pengalaman..hehhe

    ReplyDelete