Monday, July 26, 2010

I.L.U.S.I.K.U



















Salam...

Rindu jgk kat blog aku nie..sepanjang aku xopen and update blog aku ni, macam2 benda da berlaku...Antaranya..ILUSIKU...Meh aku story menstory dgn anda semua...

Hari sabtu hari tu, kak aku mintak tolong pergi buat pengesahan salinan Ic dan jugak penyata pencen ayah aku. Aku pun bersamama-sama dengan ibuku pergi la cari kat dalam beg yang sememangnya jadi tempat tinggal segala dokumen dan fail2 penting. Dicarinya akan penyata pencen ayah aku..last2, jumpe jgk..ibu aku jumpe,,aku tengok je..

Then, aku ambik pegang, aku tgk penyata tahun 1999..11 tahun yang lepas. Aku tgk la jumlah die..Rm 819.72..tulisan die kabur2 jgk..sbb da oldskool gitu..Aku pun cium nak bau dakwat die..Hmm cam hablur je..Aku pun pergi kat tempat bil-bil elektrik dan air, nak pinkan kat situ supaya senang aku nak cari nanti. Tapi aku xpinkan, aku bawak kat bilik aku dan letak atas meja. Then aku letakan HP aku kat atas penyata tu ..takut2 nanti terbang plak!..Akupun pergi kuar jumpe member.

Pastu aku balik. Sampai je kat bilik aku, aku tengok penyata tu da takde! Aku tanya ibu aku, confirm dia xtau. Aku pun cam marah gitu..(sikit-sikit aje). Aku cari la kat bilik, Bwh meje, kerusi dan semuanyalah! Aku ke dapur, then aku tgk penyata tu ada kat tempat bil-bil elektrik dan air. Aku tanya ibu aku..dia ckp aku lupa kot, then p letak kat situ..Aku pun ckp la, aku letak kat bwh HP td. Tetibe aje, ayah aku sampuk. Dia ckp dia yang letak. aku pun cakap maybe penyata yang lain. aku punye 1999. Aku pergi la tgk penyata kat bil tu, Tahun 1999!. 

Aku Bengong!

Ayah aku cakap dia yang letak kat situ. Dia jumpe kat dalam beg dokumen tadi..Eh..Betol ke??Aku rase aku ada pegang penyata td, siap cium lagi..Takkan ayah aku nak L.I.E kat aku..?? 

Rupa-rupanya, semua itu hanya ILUSIKU saja. Aku tak pegang pun penyata tu, apatah lagi aku cium. Pasal letak kat bawah HP tu pun memang tak wujud.. 
HANYA ILUSIKU!!!




2 comments: